In England kampt 60% van de volwassenen en een derde van de kinderen tussen 10 en 11 jaar met overgewicht.
Zeventien grote voedingsproducenten, waaronder Unilever en Coca-Cola, hebben in Groot-Brittannië een overeenkomst gesloten om hun producten gezonder te maken volgens het Financieel Dagblad.
Dat meldt persbureau Bloomberg. Andere deelnemers zijn Nestlé, Mars, warenhuis Marks & Spencer en Tesco, de grootste supermarktketen van het land. De concerns zullen de grootte van de porties, hoeveelheid vetstoffen en calorieën verlagen. Dit doen ze onder druk van de Britse overheid.
Coca-Cola zegt £15 mln te zullen investeren om de formules van verschillende frisdranken aan te passen. Het aantal calorieën daalt hiermee met 30% per portie. Tegelijk zal het concern zich meer richten op de verkoop van bestaande light-producten.
Overgewicht
Groot-Brittannië wil de gezondheidsproblemen die het gevolg zijn van ongezonde voeding. ‘Deze maatregelen zullen slechts het begin zijn van een grotere inspannen van de voedselindustrie’, aldus de Britse staatssecretaris van gezondheidszorg.
In het land kampt 60% van de volwassenen en een derde van de kinderen tussen 10 en 11 jaar met overgewicht.
betere voeding