Wederom een onbekende certificeerder voor veel moslims in Nederland!
Voorlichtingsbureau Halalvoeding is met name benieuwd naar wie hun groep islamitische ambassadeurs zijn en wat hun halalstandaarden zijn.Voorlichtingsbureau Halalvoeding heeft, naar aanleiding van de onduidelijkheden omtrent de certificatie van Mekkafood, een kort onderzoek gedaan naar wie DC als halalcertificeerder is en wie de belangrijke persoon is die daar over gaat. Zodoende kwamen terecht bij Frank Verhage die wij binnenkort zullen benaderen voor meer informatie.
Wij ontdekten namelijk onderstaande gegevens:
Meneer Frank Verhage is, volgens onderzoek op het internet, lid van het management team van Mekkafood (bron: http://emba-medienakademie.de/cgi-bin/adframe/de/news/article.html?ADFRAME_TEASERCMS_ID=540&id=13909410541091454710516196) en
tevens eigenaar van Verni Management;
een bedrijf wat o.a. bedrijven helpt faillissementen te voorkomen en bedrijven begeleiding geeft. (Bron:http://www.verni.nl/index-nl.html)
Dezelfde meneer Verhage is tevens benoemd tot ‘halal expert’ bij de Diplomatic Council; het bedrijf wat de huidige halal certificatie van Mekkafood heeft verstrekt! (bron: http://www.diplomatic-council.org/uk/forums/halal/)
Op zijn online CV staat niets vermeld over dat hij een ‘wereldwijde halal expert’ zou zijn, volgens de beweringen op de website van de DC.
(Bron http://nl.linkedin.com/in/frankverhage?trk=pub-pbmap)
Nu certificeert hij voor Mekkafood namens DC; immers, Frank Verhage is bij DC de huidige voorzitter van het Global Halal Forum!Mekkafood schrijft het volgende:
” De halalcertificering wordt binnen DC bewaakt door een groep islamitische ambassadeurs, en alleen ondernemingen zoals Mekkafood, die aan de meer dan 100 criteria voldoen, ontvangen de wereldwijd geldige “100% halalcertificering”. Ambassadeurs rapporteren direct aan de staatshoofden van hun regering en behoren hiermee tot de hoogste rang functionarissen, die bestaan.”*
We zullen Dhr. Frank Verhage om opheldering vragen omtrent deze informatie en tevens vragen hoe DC de halalstandaarden hebben opgesteld en welke richtlijnen zij hanteren m.b.t. de halal certificering.
Het vertrouwen van de consument moet voorop staan en de consument wenst daarom duidelijkheid te verkrijgen in de informatieverstrekking over halalvoorwaarden en voedingswaarden. Marketing begint bij het scheppen vertrouwen onder de consumenten en wij wachten daarom af wat Dhr. Frank Verhage zal antwoorden op de mogelijke samenstrengeling van belangen die zich nu lijkt plaats te vinden.
Voorlichtingsbureau Halalvoeding
Bron:
*http://www.facebook.com/Mekkafood?fref=ts
Mekkafood